Περισσότεροι από 5000 εκπαιδευτικοί ετησίως χρησιμοποιούσαν το πελατειακό κράτος για να φύγουν από τις αίθουσες διδασκαλίας και να βρουν καταφύγιο σε φορείς και οργανισμούς δίχως εργασιακό και παραγωγικό αντικείμενο
Σε εξορθολογισμό της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού του εκπαιδευτικού συστήματος προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να σταματήσει το πάρτι με τις χιλιάδες αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών σε προνομιακές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, οι εκπαιδευτικοί που ετησίως χρησιμοποιούσαν το πελατειακό κράτος για να φύγουν από τις αίθουσες διδασκαλίας και να βρουν καταφύγιο σε φορείς και οργανισμούς δίχως εργασιακό και παραγωγικό αντικείμενο ξεπερνούν τους 5.000! Οι περισσότεροι εξ αυτών, δεν πάταγαν καν στην υπηρεσία αν και λάμβαναν κανονικά μισθούς, επιδόματα, ενδεχομένως και υπερωρίες.
Υπό αυτά τα δεδομένα, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος φέρεται αποφασισμένος να βάλει τέλος στα προκλητικά προνόμια, να αποκαταστήσει τις αδικίες έναντι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που εκτελούν τα καθήκοντά τους κάτω από δύσκολες συνθήκες και κατ επέκταση να επιφέρει εξοικονόμηση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Βασικός στόχος του υπουργού «κάθε τάξη να έχει τον δάσκαλό της με συγκεκριμένο ωράριο και καθορισμένη ανάθεση εκπαιδευτικού έργου».
Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της επιστροφής χιλιάδων εκπαιδευτικών από τα γραφεία φορέων και διευθύνσεων στις σχολικές αίθουσες θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών. Συγκεκριμένα, για την κάλυψη των πραγματικών κενών κατά το σχολικό έτος 2013-2014 θα προσληφθούν συνολικά 2.000 αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης όταν τα προηγούμενα έτη ξεπερνούσαν τους 12.000 ετησίως με κόστος μεγαλύτερο των 300 εκατ. ευρώ.
Πέραν αυτού, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας κατά το νέο σχολικό έτος οι αποσπάσεις σε φορείς του υπουργείου που πρέπει να στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς λόγω εξειδικευμένης γνώσης και εμπειρίας ανήλθαν σε 1.400 εκπαιδευτικούς ενώ τα προηγούμενα χρόνια ξεπερνούσαν τους 5.000. Αυτό συνεπάγεται την επιστροφή 3.500 δασκάλων και καθηγητών στις σχολικές αίθουσες.
Τέλος, όπως επισημαίνουν παράγοντες του υπουργείου, «υπήρχαν εκπαιδευτικοί που αιτούνται ετησίως απόσπαση από περιοχή που έχουν διοριστεί σε άλλη. Ετησίως αυτές γίνονταν δεκτές χωρίς το βασικό κριτήριο, δηλαδή να αποσπούνται αρκεί να υπάρχουν κενά. Οι αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο ξεπερνούσαν τις 7.000 όλα τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος πραγματοποιήθηκαν ανεξαρτήτων κενών 1.600 λόγω κοινωνικών κριτηρίων όπως θέματα υγείας ή συνυπηρέτησης και 1.500 με αυστηρή μοριοδότηση και εφόσον οι αιτούντες κάλυπταν κενά».
Να σημειωθεί ότι σήμερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπηρετούν 70.243 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές πληροφορικής, ξένων γλωσσών και καλλιτεχνικών. Οι δάσκαλοι – εξαιρουμένων των αδειούχων και των αποσπασμένων – είναι 41.458. Οι νηπιαγωγοί – εξαιρουμένων των αδειούχων και των αποσπασμένων – είναι 12.182.
Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπηρετούν 73.533 καθηγητές. Από αυτούς διαθέσιμοι προς διδασκαλία - εξαιρουμένων των αδειούχων και των αποσπασμένων – είναι οι 62.543 ενώ οι ανάγκες που απαιτούνται δεν ξεπερνά 60.847.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ