Μαζί με συνδικαλιστές της τοπικής ΕΛΜΕ συγκεντρώθηκαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού
Με παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας αλλά και κατάληψη στο ΠΥΣΔΕ αντέδρασαν φιλόλογοι του νομού, όταν διαπίστωσαν ότι "παρέμειναν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, μετά την ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων".
Φιλόλογοι και συνδικαλιστές της ΕΛΜΕ Λάρισας συγκεντρώθηκαν και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, σημειώνοντας το αίτημα, το ΠΥΣΔΕ να τοποθετήσει τους φιλολόγους που βρίσκονται στη διάθεση και μετά να κατανείμει τις ώρες με βάση τη β’ ανάθεση.
Όπως σημειώνεται στη διαμαρτυρία των φιλολόγων του νομού, οι φιλόλογοι αγανακτούν με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αφαιρεί από αυτούς μαθήματα, όπως αυτό της Ιστορίας, τα οποία έχουν διδαχθεί στα ειδικά τμήματα των πανεπιστημιακών σχολών και να τα αναθέτει σε συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν λάβει την ανάλογη εξειδίκευση.
Καταγγέλλουν την απαξίωση των φιλολογικών σπουδών, την πρόθεση της εξουσίας να θέτει τους εκπαιδευτικούς τον έναν απέναντι στον άλλο, στην περίπτωσή τους, τους φιλολόγους απέναντι στους κοινωνιολόγους, θεολόγους και εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών.
Παράλληλα, διαμαρτύρονται στο ΠΥΣΔΕ Λάρισας και ζητούν να σταματήσει η διαδικασία λήψης αποφάσεων τοποθέτησης των καθηγητών στα σχολεία μέχρι να γίνει σαφές και να διευκρινιστεί από το Υπουργείο με ποια λογική συνέταξε το κείμενο της Υπουργικής Απόφασης στο οποίο αναφέρει: «Η Β’ ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας γίνεται στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ10, ΠΕ13 (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 για το σχολικό έτος 2013-14) μόνο εφόσον οι εκπαιδευτικοί ΠΕ02 έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους με μαθήματα πρώτης ανάθεσης στο σχολείο ή στα σχολεία που έχουν τοποθετηθεί.
"Ρωτάμε αν στους εν λόγω εκπαιδευτικούς ανήκουν και οι 51 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ Λάρισας. Υπόψη ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν οργανική θέση και την έχασαν χωρίς δική τους υπαιτιότητα. Πήραν μετάθεση στην Α’ ή στη Δ’ περιοχή Λάρισας και λίγο αργότερα οι περιοχές αυτές ενοποιήθηκαν σε μία. Συγκεκριμένα, κατά το σχολικό έτος 2012-2013 ήρθε «κατά λάθος» στην Α’ Λάρισας διπλάσιος αριθμός φιλολόγων από τα πραγματικά κενά", αναφέρει η ανακοίνωσή τους.
Με δεδομένα τα παραπάνω, λογικό είναι ότι προσβάλλεται τόσο η πράξη μετάθεσης όλων των παραπάνω εκπαιδευτικών όσο και η άρση της προηγούμενης οργανικής τους. Υπενθυμίζουμε ότι το ΠΥΣΔΕ όφειλε να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση πριν τον αγιασμό στα σχολεία.
Διαβάστε την υπόλοιπη ανακοίνωση
"Διερωτόμαστε αν υπάρχει συμφέρον ή ενδεχόμενος δόλος που καθυστέρησε τόσο η τοποθέτησή τους στα σχολεία. Μήπως για να μην γίνουν οι αναθέσεις της Ιστορίας στους φιλολόγους και να λεηλατηθούν οι ώρες τους από άλλες ειδικότητες; Καταγγέλλουμε γι’ αυτούς τους λόγους την καθυστέρηση της τοποθέτησης και ζητάμε την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση στα σχολεία όπου υπάρχει έστω και μία ώρα Α’ ανάθεσης φιλολογικών μαθημάτων, πριν την ανάθεσή τους σε άλλες ειδικότητες.
Ζητάμε, επίσης, να γίνει διαφανής η γενικότερη διαδικασία με την οποία ορίζονται οι υπεραριθμίες από τους διευθυντές των σχολείων. Απαιτούμε το ΠΥΣΔΕ να ελέγξει τα σχολεία, εφόσον παρατηρήθηκε το εξής φαινόμενο: Καθηγητές ξένων γλωσσών που είχαν κριθεί υπεράριθμοι τον Ιούνιο να μην είναι πλέον μετά την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος. Αφού, λοιπόν, βρέθηκαν χωρίς ωράριο, διασφάλισαν τις 12 ώρες για την κατοχύρωση της οργανικής τους θέσης, συμπληρώνοντας ωράριο με φιλολογικές ώρες.
Εν κατακλείδι, με λίγα λόγια στο νομό Λάρισας τόσοι άνθρωποι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, χωρίς να υποψιάζονται τις διαθέσεις τους, με τη διαθεσιμότητα να κρέμεται ως απειλή πάνω από τα κεφάλια τους, γνωρίζοντας ότι άλλα ΠΥΣΔΕ λαμβάνουν υπόψη τους τις Β’ αναθέσεις για τον υπολογισμό των κενών, αφού προηγουμένως έχουν τοποθετήσει τους φιλολόγους στα σχολεία. Κρίνεται σκόπιμο να ελεγχθεί η νομιμότητα της εν λόγω διαδικασίας» καταλήγουν οι φιλόλογοι".
Πηγή: eleftheria.gr
Οι απορίες μου είναι οι εξής για τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την διαθεσιμότητα διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ και ό,τι έγινε γύρω από αυτό το θέμα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Γιατί εξαίρεσε τους μηχανικούς κ.λπ.; 2) Μήπως, διότι πλήθος διδακτόρων από αυτούς, τους έκαναν, περιέργως ΙΔΑΧ στο ΕΜΠ και όχι μόνον αυτό, τώρα προωθούν Προεδρικό Διάταγμα να τους κάνουν ΕΕΔΙΠ; Μήπως, αυτά είναι «υπογείως» προσυμφωνηθέντα; 3) Πώς εξαιρείς παράνομα προσληφθέντα, μέλος οικογενειοκρατίας και βάζεις νόμιμα προσληφθέντες στην διαδικασία του προγράμματος διαθεσιμότητας; 4) Γιατί δέχεται να κλειδώνουν τα κτίρια του ΕΜΠ; 5) Γιατί, ενώ το ΕΜΠ δηλώνει απεργία υπαλλήλων κ.λπ., η μισθοδοσία βγαίνει κανονικά; Τι είδους απεργία είναι αυτή; Είναι «μαϊμού» απεργία; 6) Γιατί με τον ίδιο τρόπο που βγήκε η μισθοδοσία, δεν δόθηκε αντίστοιχη εντολή να σταλούν τα προσόντα των υπαλλήλων στο ΑΣΕΠ, στα πλαίσια του προγράμματος διαθεσιμότητας, να γίνουν οι εγγραφές πρωτοετών κ.λπ.; 7) Γιατί σιωπά στην απέραντη οικογενειοκρατία και στις παράνομες προσλήψεις; 8) Πώς συγκρίνει τους νόμιμα προσληφθέντες με αυτούς, αντί να τους διώξει και ποινικά μαζί με τους υψηλά ιστάμενους που τους προσέλαβαν; 9) Γιατί, λέει ότι, στέλνει εισαγγελείς, για να συμμορφωθούν δημόσιοι λειτουργοί, αλλά ακόμη δεν είδαμε αποτέλεσμα; Δηλαδή, ούτε οι εισαγγελείς τα κατάφεραν;;;;!!!! 10) Όσον αφορά την ηλεκτρονική πλατφόρμα, που θα συμπλήρωσαν οι υπάλληλοι, ποιος εγγυάται την ορθότητα αυτών των στοιχείων, που εστάλησαν, ιδίως από τους παράνομα προσληφθέντες κ.λπ.;
Όλα αυτά παραβιάζουν κατάφορα το Σύνταγμα, διότι: 1) Είναι ενέργειες διάσωσης των παράνομα προσληφθέντων και των επίορκων που τους προσέλαβαν. 2) Είναι ενέργειες εις βάρος άλλων κατηγοριών υπαλλήλων. 3) Είναι ενέργειες εις βάρος των νόμιμα προσληφθέντων. 4) Είναι ενέργειες εις βάρος άλλων ΑΕΙ (που δεν έχουν παράνομα προσληφθέντες, ούτε στρατιές μηχανικών κ.λπ.). 5) Είναι ενέργειες εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να ελέγξει, σε κάθε περίπτωση, τις παράνομες προσλήψεις ΙΔΑΧ (με πλαστές προϋπηρεσίες, δικαιολογητικά κ.λπ.), ακόμη και αν οι παράνομοι στην απογραφή έχουν δηλώσει οικειοθελώς διαθεσιμότητα, με δόλιο σκοπό να αποφύγουν τις διώξεις, οι ίδιοι και αυτοί που τους προσέλαβαν παράνομα. Επίσης, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγξει την νομιμότητα πρόσληψης ΙΔΑΧ (με πλαστές προϋπηρεσίες, δικαιολογητικά κ.λπ.), οι οποίοι περιέργως εξαιρέθηκαν από το πρόγραμμα διαθεσιμότητας στα ΑΕΙ.
ΝΙΚΗΤΑΣ