Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Αναξιόπιστες οι καταγγελίες των συνδικαλιστών, λέει ο Αρβανιτόπουλος

Ο υπ. Παιδείας κάλεσε την αντιπολίτευση να «τολμήσει» και να υποστηρίξει τις αλλαγές


Τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τα νέα Γενικά και Τεχνικά Λύκεια υπερασπίστηκε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στην Βουλή, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι οι καταγγελίες των συνδικαλιστών περί «χιλιάδων κενών» στις αίθουσες διδασκαλίας στερούνται αξιοπιστίας.

Σημείωσε ότι το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα «δεν εξυπηρετεί την κοινωνία, τους μαθητές και τους γονείς» και κάλεσε την αντιπολίτευση να «τολμήσει» και να υποστηρίξει τις αλλαγές. Επισήμανε πως η εκπαιδευτική λειτουργία των Λυκείων είχε υποβαθμιστεί «με αποτέλεσμα να μετατρέπει το σχολείο σε προπαρασκευαστικό κέντρο για την 3βάθμια εκπαίδευση. Αυτό έκανε επιτακτική την ανάγκη της αλλαγής».

Εξήγησε ότι οι προωθούμενες διατάξεις «εδραιώνουν τον αυτοτελή χαρακτήρα του Λυκείου. Ταυτίζουν την διδακτέα με την εξεταστέα ύλη. Περιορίζουν την εξεταζόμενη ύλη και τα εξεταζόμενα μαθήματα. Δίνεται βαρύτητα στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να ξαναδώσουμε στα παιδιά την επιλογή των δεξιοτήτων. Να ξεκινήσει και πάλι η παραγωγή. Στόχος μας ο εξορθολογισμός των ειδικοτήτων ώστε να ανταποκρίνονται σε τομείς που είναι συνδεδεμένοι με την παραγωγική διαδικασία».

Επιχείρησε τέλος να απαντήσει σε όσους χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο συντηρητικό λέγοντας «αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αξιολόγησης, η κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και της αγωγής του πολίτη τότε, ναι, το νομοσχέδιο είναι συντηρητικό».

Να σημειωθεί ότι  η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί αύριο. Στην αυριανή συνεδρίαση άλλωστε αναμένεται και ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής καθώς σχετικό αίτημα έχει καταθέσει ήδη η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως, για την ώρα το νομοσχέδιο στηρίζουν με την ψήφο τους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΔΗΜΑΡ και ΚΚΕ καταψηφίζουν.

Αντιδράσεις αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας


Νωρίτερα, ο ΣΥΡΙΖΑ εξέπεμψε το σύνθημα των κινητοποιήσεων στον χώρο της εκπαίδευσης ζητώντας από εργαζόμενους, γονείς και μαθητές να συγκροτήσουν μέτωπο ενάντια στην κυβέρνηση.

Ειδικότερα, κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια του δεύτερου θερινού τμήματος της Βουλής, ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Τάσος Κουράκης σημείωσε ότι  «Είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι γονείς και μαθητές θα αγκαλιάσουν αυτές τις κινητοποιήσεις. Αυτή η κυβέρνηση, που ξεθεμελιώνει ότι έχει μείνει, πρέπει να φύγει μια ώρα αρχύτερα». Προανήγγειλε δε ότι το κόμμα του θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του νομοσχεδίου ενώ υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο είναι ταξικό, υπηρετεί μνημονιακές απαιτήσεις και ενισχύει την ιδιωτική παραπαιδεία.

Επιπροσθέτως, ανέφερε ότι όταν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο που θα έχει πυρήνα την υποχρεωτική εκπαίδευση μέχρι το Λύκειο ενώ σημείωσε ότι «Οι απομακρύνσεις των εκπαιδευτικών θα έπρεπε να ανακληθούν και καταθέτουμε τροπολογία. Δεν τις αναγνωρίζουμε αυτές τις απομακρύνσεις».

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Κουτσούκος υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο ενισχύει την αυτοτέλεια του γενικού λυκείου και την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Η κυρία Σταυρούλα Ξουλίδου, εκ μέρους των Ανεξάρτητων Ελλήνων υποστήριξε ότι εως τώρα παρατηρούταν έλλειψη σχολικών βιβλίων «φέτος όμως δεν υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές. Του χρόνου το μόνο σίγουρο δεν θα υπάρχουν ούτε μαθητές στα δημόσια σχολεία. Τέτοια σφοδρή επίθεση στην εκπαίδευση δεν έχει ξαναγίνει, χτυπάτε μαθητές και εκπαιδευτικούς» ενώ υποστήριξε ότι «Τα θρησκευτικά είναι ανθρωπιστικό μάθημα, δεν πιστεύω ότι ανοίγει τυχαία η συζήτηση από την ΔΗΜΑΡ». Ο κ. Αρτέμης Ματαθιόπουλος (Χρυσή Αυγή) χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «κενού περιεχομένου και άνευ ουσίας. Εκθεση ιδεών».

Η κυρία Μαρία Ρεπούση (ΔΗΜΑΡ) τόνισε μεταξύ άλλων ότι «το νομοσχέδιο ενώ προβαίνει σε διακηρύξεις θετικού χαρακτήρα, στην πραγματικότητα κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Φοβάμαι ότι θα τρέχουν τα παιδιά στα φροντιστήρια από την Α λυκείου. Χρειάζονται γενναίες αποφάσεις που δεν παίρνει το υπουργείο, η ΔΗΜΑΡ προτείνει την κατάργηση των πανελληνίων και την θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου» παράλληλα επίμεινε στις θέσεις της για την μη υποχρεωτική διδασκαλία των θρησκευτικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...