Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

ΟΙΕΛΕ: Αλλαγές κατά την κατάθεση στη Βουλή…

• Το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. αυξάνονται κατά δύο (2) και είναι πλέον δέκα τέσσερεις (14), ενώ το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. αυξάνονται κατά δύο (2) και είναι πλέον τριάντα τέσσερεις (34). Η αύξηση οφείλεται στην ένταξη στα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της Γ΄ τάξης του ΓΕ.Λ. του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», με δύο (2) ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

• Οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της B΄ τάξης του ΓΕ.Λ. «Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία / project) μειώνονται από δύο (2) σε μία (1).

• Εντάσσεται στα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) της B΄ τάξης του ΓΕ.Λ. το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», με μία (1) ώρα διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

• Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή από την Α΄ στη Β΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β) κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

• Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή από την Β΄ στη Γ΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας, Μαθηματικών και των μαθημάτων ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β) κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή μαθήματα προσανατολισμού ή υπόλοιπα μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

• Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση από τη Γ΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας των μαθημάτων Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (60% - 40%) και καθενός από τα μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β), κατά μάθημα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

• Το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ δεν εξετάζεται γραπτά για την απόλυση (;).

-----------------------------------------------------------------
ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΜΟΥ, ΠΑΓΙΔΑ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΤΩΧΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ - ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Μετά από ημέρες μαγειρεμάτων και ελάχιστη δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Το σχέδιο νόμου διακρίνεται από την προχειρότητά του, καθώς δεν αποτελεί μέρος ενός συνεκτικού σχεδίου για την εκπαίδευση, αλλά είναι ένα κακοφτιαγμένο πλάνο που διακρίνεται από την μπακαλίστικη λογική του στην επιλογή των γνωστικών αντικειμένων και συμπληρωνόταν μέχρι την τελευταία στιγμή με «μπαλώματα», ώστε να κατευναστούν αντιδράσεις.

Διακρίνεται, επίσης, για την αναχρονιστική του λογική, διότι τα μαθήματα δεν διασυνδέονται με τη λογική της διεπιστημονικότητας, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά περιέχει σωρεία μαθημάτων, ατάκτως εριμμένων, χωρίς τη δυνατότητα επιλογής και με συρρικνωμένη την τόσο απαραίτητη εκμάθηση ερευνητικών δεξιοτήτων. Επιστρέφει, δε, το σχολείο στην εποχή των δεσμών, της παπαγαλίας και του τεράστιου φόρτου εργασίας για τους μαθητές που μετατρέπονται για μια ακόμη φορά σε υποζύγια «γνώσης», αντί να αναδειχθούν σε ενεργούς συνδιαμορφωτές της μαθησιακήςδιαδικασίας.

Τέλος, οι δρακόντειοι όροι προαγωγής σε συνδυασμό με την αναχρονιστική λογική του σχολείου αποστήθισης θα εκδιώξουν χιλιάδες παιδιά, κυρίως των φτωχών στρωμάτων, από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα αναγκάσουν τους γονείς να «επενδύσουν» εκατομμύρια ευρώ σε φροντιστήρια για να αντέξουν τα παιδιά τους τον τριετή μαραθώνιο βαθμοθηρίας και μαθησιακής επιβίωσης.

Επισυνάπτουμε μια πρώτη ανάλυση των αλλαγών (συνημμένο 1) που περιέχει το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο, ένα γενικό διάγραμμα (συνημμένο 2) των γνωστικών αντικειμένων του Νέου Λυκείου και μια αναλυτική παρουσίαση των Α' Λυκείου (συνημμένο 3), Β' Λυκείου (συνημμένο 4) και Γ' Λυκείου (συνημμένο 5) που επιμελήθηκε ο Δρ. Αργύρης Ψαλίδας, μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και Πρόεδρος του ΣΕΛΚΑ.

Η ΟΙΕΛΕ και το ερευνητικό Ινστιτούτο ΙΝΕ/ΓΣΕΕ-ΟΙΕΛΕ θα παρουσιάσουν αναλυτικά και με στοιχεία τη θέση τους για το Νέο Λύκειο και το σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής σε Συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 2/9 και ώρα 12:30 στα γραφεία της ΟΛΜΕ, Ερμού και Κορνάρου 2 με συμμετοχή εκπροσώπων της ΟΛΜΕ.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...