Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

«Θύμα» και η ειδική αγωγή
Ένα μήνα περίπου μετά την έναρξη της σχολικής χρονιά πολλά είναι τα κενά των εκπαιδευτικών σε διάφορες ειδικότητες με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αντιμετωπίζει μια ξεχωριστή κατηγορία μαθητών, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.Πρόκειται για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και άλλες ιδιαιτερότητες, όπως αυτισμός, για τα οποία απαιτούνται εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ώστε να μπορούν να αφομοιώνουν την γνώση, αλλά και να κοινωνικοποιούνται με την βοήθεια των υπολοίπων μαθητών και των εκπαιδευτικών.Για τους μαθητές αυτούς, λόγω έλλειψης ειδικών σχολείων, σε διάφορα σχολεία έχουν δημιουργηθεί τμήματα Ένταξης και τμήματα Παράλληλης Στήριξης, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα κάθε παιδιού.Με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού, οι μαθητές ήταν όλοι στις θέσεις τους, όχι όμως και οι ειδικοί εκπαιδευτικοί που απαιτούνται με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κενά στα μαθήματα, προβλήματα στην λειτουργία των τμημάτων αλλά και να υπάρχει ανησυχία στους γονείς και τους ίδιους τους μαθητές.Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του 6ου Γυμνασίου Ιωαννίνων, όπου ο Σύλλογος Γονέων διαμαρτύρεται για την έλλειψη εκπαιδευτικών, ειδικής αγωγής και μη. Στο συγκεκριμένο σχολείο 10 μαθητές των τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης απασχολούν μόλις δύο εκπαιδευτικούς, όταν για κάθε παιδί της Παράλληλης Στήριξης απαιτείται ένας εξειδικευμένος εκπαιδευτικός. Παράλληλα, μόλις χθες παρουσιάστηκε Μαθηματικός για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου, ενώ λείπουν ακόμη Καθηγητές Χημείας, Οικιακής Οικονομίας και Ιταλικών, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων,Βασίλης Σιχλιμίρης.«Έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση των καθηγητών του σχολείου, αλλά πρέπει η Πολιτεία να στηρίξει τα τμήματα αυτά, γιατί και αυτά τα παιδιά είναι παιδιά μας και πρέπει να τους δώσουμε ότι καλύτερο μπορούμε», σημείωσε.Ο Σύλλογος είχε θέσει το πρόβλημα υπόψη του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού πριν 15 ημέρες περίπου, από τον οποίο ενημερώθηκαν ότι σύμφωνα με το Υπουργείου θα πρέπει πρώτα να καλυφθούν οι ανάγκες στα τμήματα Ένταξης και έπειτα αυτά της Παράλληλης Στήριξης.

Ειδική Αγωγή στα…χαρτιά
Στην συγκεκριμένη ωστόσο περίπτωση τίποτα από τα δύο δεν έχει γίνει. Όπως σημείωσε η μητέρα μαθήτριας με μαθησιακές δυσκολίες, το τμήμα Ένταξης έχει μόνο φιλόλογο, και μάλιστα έναν για 8 παιδιά από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ απαιτούνται και καθηγητές Μαθηματικών και Φυσικής τουλάχιστον.Την απόγνωση του εξέφρασε και ο πατέρας ενός μαθητή της Παράλληλης Στήριξης. Μάλιστα το συγκεκριμένο παιδί βρίσκεται τρία χρόνια στο σχολείο και η κατάστασή του είναι γνωστή. Όπως σημείωσε ο πατέρας Χρήστος Θέμος, φέτος το τμήμα έχει δύο μαθητές και μόνο έναν εκπαιδευτικό, μετά την παραίτηση του δεύτερου, δέκα ημέρες πριν. Αυτό είναι αντίθετο στους σχετικούς κανονισμούς, αφού κάθε ένα από αυτά τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύεται συνεχώς από κάποιος εξειδικευμένο εκπαιδευτικό.«Δεν είναι δυνατόν παιδιά με ιδιαιτερότητες και μεγάλες δυνατότητες παράλληλα να μένουν στο «κενό». Έπρεπε να έχουν ήδη έρθει οι εκπαιδευτικοί. Είμαστε σε απόγνωση γιατί οι γονείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για να βοηθήσουμε τα παιδιά», σημείωσε.

Και λειτουργικά προβλήματα
Εκτός βέβαια, από την έλλειψη εκπαιδευτικών, το συγκεκριμένο σχολείο δεν διαθέτει ούτε ξεχωριστή αίθουσα διδασκαλίας για τα ειδικά τμήματα Ένταξης, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την λειτουργία τους.Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και σε άλλα σχολεία που λειτουργούν τέτοια τμήματα, σύμφωνα με πληροφορίες από γονείς και εκπαιδευτικούς.Την ίδια ώρα οι μαθητές φοβούνται μη τους πέσει ο «ουρανός» στο κεφάλι, αφού όπως και πέρυσι, υπάρχουν προβλήματα στους τοίχους με αποτέλεσμα συχνά πυκνά να πέφτουν σοφάδες από το ταβάνι. Από τις αρμόδιες αρχές υπάρχουν μόνο δεσμεύσεις, αλλά κανείς δεν εγγυάται ότι δεν κινδυνεύει κάποιο παιδί.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Αναρτήθηκε από epirusgate

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...