Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: 770 κενά καθηγητών ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία

Είκοσι μέρες μετά το «πρώτο κουδούνι», στα δημοτικά σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης καταγράφονται 770 κενά καθηγητών ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να γίνεται αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και να υπολειτουργεί το ολοήμερο, ένας θεσμός που «αγκαλιάστηκε» από τους εργαζόμενους γονείς την τελευταία δεκαετία.

Την έλλειψη οργάνωσης και σχεδιασμού για τη λειτουργία των σχολείων από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας κατήγγειλαν, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν σήμερα στο κτίριο της ΕΔΟΘ, εκπρόσωποι των διδασκαλικών συλλόγων του νομού Θεσσαλονίκης.

«Είναι από τις δυσκολότερες χρονιές, σε ότι αφορά τη στελέχωση των σχολείων. Υπάρχουν κενά σε ειδικότητες γυμναστών, πληροφορικής και αγγλικών, ενώ έχουν γίνει ελάχιστες αποσπάσεις», ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων «Δελμούζος-Κουντουράς», Βασιλική Αδαμίδου τονίζοντας πως γίνεται αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος στα σχολεία.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η ίδια, από τα σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης λείπουν 70 γυμναστές, 100 καθηγητές αγγλικών, 73 καθηγητές πληροφορικής και 71 εκπαιδευτικοί για την παράλληλη στήριξη. «Αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε συναδέλφους, οι οποίοι δεν ευθύνονται γι΄ αυτήν την κατάσταση, αλλά πιέζονται για να κάνουν υπερωρίες», επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων «Προμηθέας», Χρήστος Σερμπίνης υποστηρίζοντας πως αυτό εγκυμονεί κινδύνους ακόμη και για την ασφάλεια των παιδιών. Σε ορισμένες περιοχές τα ολοήμερα σχολεία δεν λειτουργούν, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει φύλαξη μόνο για τις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, γεγονός που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς. Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, απαξιώνει το ολοήμερο, το οποίο φθίνει. «Το σχολείο μου (1ο Δημοτικό Πυλαίας) είναι 18θέσιο και λείπουν 90 ώρες συναδέλφων καθημερινά, δηλαδή 450 ώρες κάθε εβδομάδα», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης «Πλάτων», Μάκης Τσουμάνας. Την ίδια στιγμή, μετακινούνται έμπειροι εκπαιδευτικοί από την ειδική αγωγή στις οργανικές τους θέσεις, για να προσληφθούν νέοι διδάσκοντες, μέσω του ΕΣΠΑ. «Πρόκειται για ένα σχέδιο ξηλώματος της μόνιμης και σταθερής εργασίας», υποστήριξε ο κ. Τσουμάνας.

Δυτική Θεσσαλονίκη

Για «προχειρότητα» και «προσπάθεια συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης» μίλησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών του νομού Θεσσαλονίκης «Αριστοτέλης», Κωνσταντίνος Σβώλης. Στη δυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο ίδιος, καταγράφονται 66 κενά γυμναστών, 91 καθηγητών αγγλικής, 36 καθηγητών μουσικής, 83 καθηγητών πληροφορικής, 57 καθηγητών εικαστικών, 56 καθηγητών θεατρικής αγωγής, δύο καθηγητές γαλλικής, 12 καθηγητών Γερμανικής, 53 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

«Αποψιλώθηκαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από το προσωπικό που θα έπρεπε να συντάσσει τους πίνακες, να κάνει τις μοριοδοτήσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης προσπαθεί να κάνει την ίδια δουλειά που έκανε και πέρυσι με το 1/3 του προσωπικού», είπε ο κ. Σβώλης.

Χωρίς καθαρίστριες

Χωρίς καθαρίστριες παραμένουν αρκετά σχολεία της Θεσσαλονίκης, κυρίως στον κεντρικό δήμο, καθώς δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις, ενώ εκκρεμούν απλήρωτοι λογαριασμοί φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή, στο δήμο Θεσσαλονίκης για 600 σχολεία υπάρχουν 120 καθαρίστριες, οι οποίες «περνούν κυκλικά» από τα διδακτήρια, προκειμένου να καλύπτονται στοιχειωδώς οι ανάγκες, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...