Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Με πιο πολλούς σπουδαστές 4 τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου

Μετά την κατάργηση της βάσης του 10
Tέσσερα τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου έχουν βάση εισαγωγής κάτω από 10.000 μόρια, γεγονός, που, εκ των πραγμάτων, συνεπάγεται την αναβάθμισή τους ως προς τον αριθμό των σπουδαστών, αλλά και υποβάθμισή τους ως προς το μορφωτικό επίπεδο.Πρόκειται για τα Τμήματα: Φυτικής Παραγωγής (Άρτα), Τουριστικών Επιχειρήσεων (Ηγουμενίτσα), Ιχθυοκομίας-Αλιείας (Ηγουμενίτσα) Ανθοκομίας - Αρχιτεκτονικής Τοπίου (Άρτα).Μπορεί η κατάργηση της βάσης του 10 να… σώζει 90 Τμήματα ΤΕΙ σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαν ακάλυπτες συνολικά 64.000 θέσεις, ωστόσο μπαίνει, πλέον, ζήτημα ποιότητας των σπουδαστών.Επισημαίνεται από πολλούς ότι εδώ και κάμποσα χρόνια φαίνεται προκύπτει ένας αναλφαβητισμός, μέσα σε μια γενιά που «κολυμπάει» στις δυνατότητες και τις ευκαιρίες των «υπερλεωφόρων» της πληροφορίας.Βαθύ το χάσμα ανάμεσα στην «έκρηξη της πληροφορίας» και στην «αγραμματοσύνη».Αυτό ακριβώς το χάσμα αποτυπώθηκε και στην ανακοίνωση των βαθμολογιών των τελευταίων Πανελλαδικών Εξετάσεων φέτος, όπου 10.000 αριστούχοι πάνε χέρι χέρι με το 37% των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση και από αυτούς περίπου οι μισοί έδωσαν σχεδόν λευκή κόλλα!

Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
Κύκλοι του ΤΕΙ Ηπείρου αναφέρουν ότι για να μην καταντήσει «εφιάλτης» η κατάργηση του 10, πρέπει να συνοδευτεί και με υποστηρικτικά μέτρα.Πρώτον, να δημιουργηθούν οι όροι ώστε το σχολείο να μαθαίνει όλα τα παιδιά γράμματα. Αυτό είναι ευθύνη και της εκπαιδευτικής πολιτικής και της σχολικής εκπαίδευσης. Δεύτερον, οι τριτοβάθμιες σχολές να αποκτήσουν σημαντική δημόσια χρηματοδότηση, υποδομές και στέρεο γνωστικό αντικείμενο, ώστε να δικαιολογούν τον τίτλο τους.

ΠΤΥΧΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ

Αλλά υπάρχει, πλέον, και ένα ακόμη πρόβλημα. Τα περισσότερα πτυχία δεν έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.Το «κλειδί του παραδείσου», το Πανεπιστήμιο, που την προηγούμενη περίοδο πρόβαλλε σαν το σκαλοπάτι που έπρεπε ν’ ανέβουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να αποκατασταθούν, είναι πια αμφισβητήσιμη δυνατότητα.Φυσικά το σχολικό σύστημα δεν είναι άμοιρο ευθυνών. Το βασικό ζητούμενο είναι το πώς θα οικοδομηθεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα «ανοίγει τα μάτια» των τροφίμων του. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θα μπορεί να απαντήσει πειστικά στο ερώτημα των μαθητών «Και γιατί να διαβάσουμε δάσκαλε;».

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...