Το σχέδιο νόμου του ΥΠΔΒΜΘ περιλαμβάνει μια σειρά από σωστές ρυθμίσεις όπως είναι για παράδειγμα:
- η κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου [ΠΙ] που έγινε ο φορέας διαχείρισης των επιλογών της εκάστοτε κυβερνητικής εξουσίας χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις για την εξέλιξη της ελληνικής εκπαίδευσης. Το ΠΙ εξελίχθηκε σε μέρος του προβλήματος του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος γι’ αυτό και ο νέος φορέας που δημιουργείται στη θέση του οφείλει να εγγυηθεί την αναγκαία απόσταση από κυβερνητικές παρεμβάσεις που εμποδίζουν τον επιτελικό σχεδιασμό εκπαιδευτικής πολιτικής με βάση τον προσδιορισμό των αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος
- η συγχώνευση φορέων αναποτελεσματικών ή και σφραγίδων που επιβάρυναν αναντίστοιχα με τις δραστηριότητές τους τον κρατικό προϋπολογισμό και τους Έλληνες πολίτες και η προσπάθεια ορθολογισμού στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των εξόδων τους.
- Το διαφαινόμενο ενδιαφέρον για τη λειτουργία πραγματικά πειραματικών και πρότυπων δημόσιων σχολείων
Το σχέδιο νόμου του ΥΠΔΒΜΘ περιλαμβάνει ωστόσο και μια σειρά από ρυθμίσεις που εγείρουν σημαντικά πολιτικά και επιστημονικά ζητήματα και κινδυνεύουν να ακυρώσουν οποιεσδήποτε θετικές πλευρές. Χαρακτηριστικά:
Ο Τομέας Παιδείας και Έρευνας της Δημοκρατικής Αριστεράς θεωρεί ότι το σχέδιο νόμου:
- δημιουργεί ένα εξίσου αδιαφανές και περισσότερο εξαρτημένο πλαίσιο λειτουργίας για τους νέους φορείς. Οι διοικήσεις τους, αντί να επιλέγονται με επιστημονικά κριτήρια και διαφανείς διαδικασίες, διορίζονται και ανανεώνονται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου χωρίς προκήρυξη και σαφώς διατυπωμένα αξιοκρατικά κριτήρια. Στην περίπτωση μάλιστα του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, προβλέπεται με το νόμο η ανανέωση της σύμβασης του υπάρχοντος –από το 1996- διευθυντή για άλλα 5 χρόνια.
- Συγχωνεύει αντί να καταργήσει τον Οργανισμό Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων που εκθέτει τη χώρα διεθνώς, Το ΥΠΔΒΜΘ πρέπει να πάψει να κάνει τον εκδότη σχολικών βιβλίων και όχι να μεταβιβάζει αυτή την αρμοδιότητα σε νέο φορέα.
- Εκχωρεί μονοπώλιο εκπαιδευτικής /τεχνολογικής πολιτικής και αντίστοιχα υλοποίησης σχετικών έργων στο νέο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών παρακάμπτοντας τις στοιχειώδεις αρχές διαφάνειας.
- Συγχέει τα πρότυπα με τα πειραματικά σχολεία υλοποιώντας πειραματικές εφαρμογές σε περιβάλλον πρότυπου σχολείου και επιχειρώντας ν’ αντλήσει συμπεράσματα από αυτές για όλα τα σχολεία. Τα πειραματικά σχολεία οφείλουν να είναι αντιπροσωπευτικά των σχολείων της χώρας και διακριτά από τα πρότυπα σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ