Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Τι προτείνει το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

ΕΚ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τις ενστάσεις αλλά και τις προτάσεις του για τη λειτουργία του ελληνικού, δημόσιου πανεπιστημίου, επαναλαμβάνει η σύγκλητος του ιδρύματος, επισυνάπτοντας και τις προτάσεις του ιδρύματος.
 
Με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνεται το βαθύ χάσμα με τις απόψεις του υπουργείου, παρότι αυτό διατείνεται ότι ο διάλογος θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο. 
 
Διάλογος όμως δεν υφίσταται επί του πρακτέου, καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει πάρει εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις, από αυτές του υπουργείου. 
 
«Οι θέσεις που διατυπώνονται δεν αποτελούν απάντηση στο κείμενο του υπουργείου διότι, όπως αποφάσισε η Σύγκλητος, αυτό δεν αποτελεί βάση διαλόγου. Με τις θέσεις προτείνεται ένα θεσμικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στα ουσιώδη και υπαρκτά προβλήματα του Πανεπιστημίου» αναφέρει η απόφαση της Συγκλήτου.Το ίδρυμα των Ιωαννίνων αναφέρει ότι οι προτάσεις του υπουργείου παρουσιάζουν διαστρεβλωμένη την πραγματική εικόνα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και διαμαρτύρεται για τις συνεχιζόμενες περικοπές στις χρηματοδοτήσεις, που έχουν φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Οι προτάσεις
Εν τάχει, η Σύγκλητος προτείνει τις εξής παρεμβάσεις: Σχετικά με την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζει ότι θα πρέπει να καθορίζουν τα ιδρύματα τον αριθμό των φοιτητών που θέλουν να πάρουν, καθώς επίσης και να μην ιδρύονται από την Πολιτεία σχολές και τμήματα, άνευ κριτηρίων. 
 
Για τη διοίκηση, η Σύγκλητος προασπίζεται το δημόσιο και αυτόνομο χαρακτήρα της λειτουργίας των ιδρυμάτων και τονίζει ότι θα ανώτατο όργανο θα είναι η Σύγκλητος. Εκεί υπάρχει και το μεγάλο «αγκάθι», καθώς το υπουργείο προσανατολίζεται σε μη εκλεγμένους πρυτάνεις-μάνατζερ και συμμετοχή «κοινωνικών φορέων» στη διοίκηση. Ακόμη, το γιαννιώτικο ίδρυμα ζητάει οι καθηγητές να είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, με αναστελλόμενη την ιδιότητα του πανεπιστημιακού αν κάνει «δεύτερη δουλειά» εκτός πανεπιστημίου.
 
Ζητάει επίσης να καλύπτεται η οικονομική λειτουργία των ΑΕΙ από τον κρατικό προϋπολογισμό με βάση τον τετραετή προγραμματισμό που θα καταθέτουν και να υποβοηθείται «το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο των ΑΕΙ με χρηματοδότηση και από άλλες πηγές, όπως επιδοτήσεις από τις περιφέρειες, χορηγίες, ερευνητικά προγράμματα κ.ά.».
 
Για την έρευνα, ζητάει να χρηματοδοτείται από το κράτος με βάση προτάσεις που καταθέτουν τα πανεπιστήμια, που θα τις καταθέτουν μαζί με τους τετραετείς προγραμματισμούς. Σε αυτήν, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων προτείνει να περιλαμβάνονται η πραγματοποίηση ερευνητικών έργων, η ανάπτυξη ερευνητικών υποδομών, η διεξαγωγή επιστημονικών συναντήσεων (συνέδρια, ημερίδες κ.λπ.) και η δημοσίευση πανεπιστημιακών εκδόσεων κάθε είδους.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...