Διαδοχικές συναντήσεις με τις συνδικαλιστικές ηγεσίες δασκάλων και καθηγητών θα έχει σήμερα η υπουργός Παιδείας, υπό τον ήχο πολεμικών τυμπάνων. Το πολεμικό κλίμα φορτίζεται ακόμα περισσότερο με το νομοσχέδιο - "σκούπα" για την παιδεία, που -όπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός κόσμος- αποτελεί τη γραπτή ένδειξη της συνολικής επίθεσης που δέχονται η εκπαίδευση και ο κλάδος των εκπαιδευτικών, παρά τον παραπλανητικό του τίτλου περί αναβάθμισης. Οι δάσκαλοι θα δουν την υπουργό Παιδείας στις 9 το πρωί, ενώ οι καθηγητές στις 12 το μεσημέρι. Το δεύτερο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί εν μέσω τρίωρης στάσης εργασίας (11 π.μ-2 μ.μ.) που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με συγκέντρωση διαμαρτυρίας την ώρα της συνάντησης, έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Αύριο, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας συνεδριάζει για να διαμορφώσει απεργιακή πρόταση προς τον κλάδο, χωρίς να αποκλείονται απεργιακές κινητοποιήσεις κατά το διάστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ ήδη έχει αποφασιστεί η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 22 Απριλίου μαζί με την ΑΔΕΔΥ.
Η αντίθεση της ΟΛΜΕ στο πολυνομοσχέδιο αφορά στα εξής:
-Στη δραματική μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών μέσα από τη θεσμοθέτηση νέου συστήματος διορισμών.
-Στη μεγάλη αναστάτωση που θα επιφέρει σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς με προϋπηρεσία, οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «αναλώσιμο προϊόν». Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία.
-Στη διατήρηση του απαράδεκτου θεσμού του ωρομισθίου. 'Οπως επισημαίνεται, αντί να καταργείται το απαράδεκτο αυτό καθεστώς, «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή.
-Στην αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεσης για να προσληφθούν αναπληρωτές.
-Στην εισαγωγή του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού που αποτελεί ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέων εκπαιδευτικών. Η ΟΛΜΕ δηλώνει αντίθετη σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
-Στην υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού, που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για τον νέο εκπαιδευτικό.
-Στην προβλεπόμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που οδηγεί απευθείας στο "Σχολείο της Αγοράς".
-Στη ρύθμιση που προβλέπει ότι, για να επιλεγεί ένας εκπαιδευτικός ως στέλεχος, απαιτείται η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.
Τέλος, η ΟΛΜΕ παρατηρεί ότι η υπουργός Παιδείας αυτοαναιρείται διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειωμένο) για όσους αποσπώνται στο υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.
Η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών απαιτεί την έναρξη ουσιαστικής συλλογικής διαπραγμάτευσης, την οποία η υπουργός Παιδείας μέχρι τώρα αρνείται.
Σε ανάλογο πνεύμα κινείται ανακοίνωση της Πανελλήνιας 'Ενωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και του Συντονιστικού Ωρομισθίου που καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στο υπουργείο Παιδείας.
Το νομοσχέδιο - "σκούπα" του ΥΠΕΠΘ προκάλεσε την αντίδραση των Μ. Γιαννάκου και Α. Σπηλιωτόπουλου, την οποία η υπουργός Παιδείας υποβάθμισε δηλώνοντας ότι δεν θα εμπλακεί στις αναζητήσεις ρόλων πρώην υπουργών Παιδείας στο νέο σχήμα της Ν.Δ.
Αύριο, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας συνεδριάζει για να διαμορφώσει απεργιακή πρόταση προς τον κλάδο, χωρίς να αποκλείονται απεργιακές κινητοποιήσεις κατά το διάστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ ήδη έχει αποφασιστεί η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 22 Απριλίου μαζί με την ΑΔΕΔΥ.
Η αντίθεση της ΟΛΜΕ στο πολυνομοσχέδιο αφορά στα εξής:
-Στη δραματική μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών μέσα από τη θεσμοθέτηση νέου συστήματος διορισμών.
-Στη μεγάλη αναστάτωση που θα επιφέρει σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς με προϋπηρεσία, οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «αναλώσιμο προϊόν». Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία.
-Στη διατήρηση του απαράδεκτου θεσμού του ωρομισθίου. 'Οπως επισημαίνεται, αντί να καταργείται το απαράδεκτο αυτό καθεστώς, «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή.
-Στην αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεσης για να προσληφθούν αναπληρωτές.
-Στην εισαγωγή του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού που αποτελεί ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέων εκπαιδευτικών. Η ΟΛΜΕ δηλώνει αντίθετη σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
-Στην υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού, που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για τον νέο εκπαιδευτικό.
-Στην προβλεπόμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που οδηγεί απευθείας στο "Σχολείο της Αγοράς".
-Στη ρύθμιση που προβλέπει ότι, για να επιλεγεί ένας εκπαιδευτικός ως στέλεχος, απαιτείται η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.
Τέλος, η ΟΛΜΕ παρατηρεί ότι η υπουργός Παιδείας αυτοαναιρείται διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειωμένο) για όσους αποσπώνται στο υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.
Η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών απαιτεί την έναρξη ουσιαστικής συλλογικής διαπραγμάτευσης, την οποία η υπουργός Παιδείας μέχρι τώρα αρνείται.
Σε ανάλογο πνεύμα κινείται ανακοίνωση της Πανελλήνιας 'Ενωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και του Συντονιστικού Ωρομισθίου που καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στο υπουργείο Παιδείας.
Το νομοσχέδιο - "σκούπα" του ΥΠΕΠΘ προκάλεσε την αντίδραση των Μ. Γιαννάκου και Α. Σπηλιωτόπουλου, την οποία η υπουργός Παιδείας υποβάθμισε δηλώνοντας ότι δεν θα εμπλακεί στις αναζητήσεις ρόλων πρώην υπουργών Παιδείας στο νέο σχήμα της Ν.Δ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ