Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Ερχεται το "Νέο Σχολείο"

Τις τελικές ρυθμίσεις για την αναμόρφωση του ελληνικού σχολείου στη βάση της αξιοκρατίας και της ορθολογικής λειτουργίας παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

Το πολυνομοσχέδιο, που φέρνει δραστικές αλλαγές στην πρόσληψη και την υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών, κατατέθηκε αργά χθες το βράδυ στη Βουλή. Νωρίτερα η κυρία Διαμαντοπούλου παραχώρησε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία παρουσίασε τα βασικά σημεία των μεταρρυθμίσεων που αποτελούν το πρώτο βήμα για τη δημιουργία του «Νέου Σχολείου». Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι στόχος της νομοθετικής ρύθμισης είναι η αναβάθμιση των προσόντων του εκπαιδευτικού και η καθιέρωση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Ο άλλος βασικός στόχος, όπως υπογράμμισε η κυρία Διαμαντοπούλου, είναι η «επιστροφή του εκπαιδευτικού στην τάξη», μέσα από τη ριζική μεταρρύθμιση του νομικού πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών.

Συγκεκριμένα το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου:
- ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ τις προσλήψεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ θα διεξάγονται ανά διετία, θα είναι ανοιχτοί, καθώς δεν θα καθορίζεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων, ενώ το περιεχόμενό τους θα τροποποιηθεί σημαντικά σε σχέση με τα ισχύοντα σήμερα (λιγότερη ύλη, νέα ειδικά τεστ κ.ά.). Στην κατάρτιση των τελικών πινάκων επιλογής θα λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των προσόντων των εκπαιδευτικών. Οπως διευκρίνισε η υπουργός, η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν αφορά τα ιδιωτικά σχολεία.
- ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ διετή μεταβατική περίοδο μέχρι το σχολικό έτος 2012-2013 για την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος, χωρίς όμως να αποκλείεται και μεγαλύτερο διάστημα.
- ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας ως απαραίτητο προσόν για την πρόσληψη σε όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά.
- ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΙ τον θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού. Μετά τη διετή δοκιμαστική περίοδο ο εκπαιδευτικός αξιολογείται και στη συνέχεια υπηρετεί είτε στην τάξη είτε σε διοικητική υπηρεσία.
- ΠΡΟΩΘΕΙ τον δραστικό περιορισμό του θεσμού των ωρομίσθιων, με την ορθολογικότερη κατανομή του προσωπικού και την καθιέρωση του θεσμού του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο.
- ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ τη λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος τόσο για τον προσδιορισμό των κενών του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία όσο και για την κάλυψή τους.
- ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ οποιαδήποτε απόσπαση εκπαιδευτικού, εφόσον δεν καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετεί. Κάθε αποσπασμένος εκπαιδευτικός παίρνει τα μόρια του τόπου όπου πραγματικά υπηρετεί.
- ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ το πιστοποιητικό διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας ως απαραίτητο προσόν για τα στελέχη της εκπαίδευσης.
- ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΙ την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) των σχολικών μονάδων.

Οι αλλαγές αυτές έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών που απειλούν με κινητοποιήσεις μέσα στις πανελλαδικές, ενδεχόμενο που η κυρία Διαμαντοπούλου απέφυγε να σχολιάσει. Τέλος, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και άλλες διατάξεις, με σημαντικότερες εκείνες που αφορούν τα κολέγια, την εκλογή των μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια και την κατάργηση της βάσης του «10».

ΣΤAΘΗΣ ΔEΛHΓΙΩΡΓHΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...