Συζητήθηκε σήμερα η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς, Θωμά Ψύρρα, προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με το καθεστώς των β’ αναθέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με το βουλευτή: “ τείνουμε να αποδεχθούμε μια διοικητική πρακτική πρωτοφανή και παράδοξη, όχι μόνο για τα ευρωπαϊκά, αλλά και για τα παγκόσμια εκπαιδευτικά δεδομένα. Να ανατίθεται, δηλαδή, η διδασκαλία των μαθημάτων με κριτήριο όχι την επιστημονική ειδίκευση των εκπαιδευτικών, αλλά τη διαθεσιμότητα του ωραρίου τους”. Ο βουλευτής επεσήμανε ότι η πρακτική αυτή “υπονομεύει επί της ουσίας την εκπαιδευτική διαδικασία”, καθώς απορρυθμίζει την εργασία των εκπαιδευτικών και υποβαθμίζει το γνωστικό αντικείμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακολούθως, έθεσε τα κάτωθι ερωτήματα:
Κατά τη δευτερολογία του, ο βουλευτής τόνισε ότι “η συγκεκριμένη τακτική δεν αφορά μόνο ακραίες περιπτώσεις, καθώς έχει καταστεί ο κανόνας” και απέδωσε το φαινόμενο στον “κακό προγραμματισμό των προσλήψεων, των διορισμών και στις τεχνητές υπεραριθμίες”. Μάλιστα, υπεραμύνθηκε άμεσων αλλαγών ειδικά “επειδή βρισκόμαστε μπροστά στην αξιολόγηση του σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου και των καθηγητών”. Πρότεινε δε ως άμεσο μέτρο κατά την κατανομή των μαθημάτων να εξαντλούνται οι πρώτες αναθέσεις και κατόπιν να προχωρούμε στη β' ή στην γ' ανάθεση. Για το επόμενο σχολικό έτος πρότεινε να καταγραφούν από φέτος οι πρώτες αναθέσεις και εν συνεχεία να επανακαθοριστούν λεπτομερέστερα κατά κλάδο (π.χ. ΠΕ2-1, ΠΕ2-2, ΠΕ2-3 κοκ). Επομένως οι προσλήψεις να γίνονται με βάση τις νέες καταγραμμένες ορθολογικά ανάγκες.
Ο Υφυπουργός συμφώνησε στην “ανάγκη περιορισμού των ακραίων και παράλογων περιπτώσεων” και δεσμεύτηκε ότι “θα υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση για διασφάλιση της συνάφειας στις β' αναθέσεις, όπου είναι αναγκαίο”.
Σύμφωνα με το βουλευτή: “ τείνουμε να αποδεχθούμε μια διοικητική πρακτική πρωτοφανή και παράδοξη, όχι μόνο για τα ευρωπαϊκά, αλλά και για τα παγκόσμια εκπαιδευτικά δεδομένα. Να ανατίθεται, δηλαδή, η διδασκαλία των μαθημάτων με κριτήριο όχι την επιστημονική ειδίκευση των εκπαιδευτικών, αλλά τη διαθεσιμότητα του ωραρίου τους”. Ο βουλευτής επεσήμανε ότι η πρακτική αυτή “υπονομεύει επί της ουσίας την εκπαιδευτική διαδικασία”, καθώς απορρυθμίζει την εργασία των εκπαιδευτικών και υποβαθμίζει το γνωστικό αντικείμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακολούθως, έθεσε τα κάτωθι ερωτήματα:
- Πως σκέπτεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει το ζήτημα των αναθέσεων μαθημάτων μακροπρόθεσμα;
- Ποιες ενέργειες θα υπάρξουν άμεσα, ώστε το φαινόμενο για την τρέχουσα σχολική χρονιά να ελαχιστοποιηθεί κατά το δυνατόν;
Κατά τη δευτερολογία του, ο βουλευτής τόνισε ότι “η συγκεκριμένη τακτική δεν αφορά μόνο ακραίες περιπτώσεις, καθώς έχει καταστεί ο κανόνας” και απέδωσε το φαινόμενο στον “κακό προγραμματισμό των προσλήψεων, των διορισμών και στις τεχνητές υπεραριθμίες”. Μάλιστα, υπεραμύνθηκε άμεσων αλλαγών ειδικά “επειδή βρισκόμαστε μπροστά στην αξιολόγηση του σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου και των καθηγητών”. Πρότεινε δε ως άμεσο μέτρο κατά την κατανομή των μαθημάτων να εξαντλούνται οι πρώτες αναθέσεις και κατόπιν να προχωρούμε στη β' ή στην γ' ανάθεση. Για το επόμενο σχολικό έτος πρότεινε να καταγραφούν από φέτος οι πρώτες αναθέσεις και εν συνεχεία να επανακαθοριστούν λεπτομερέστερα κατά κλάδο (π.χ. ΠΕ2-1, ΠΕ2-2, ΠΕ2-3 κοκ). Επομένως οι προσλήψεις να γίνονται με βάση τις νέες καταγραμμένες ορθολογικά ανάγκες.
Ο Υφυπουργός συμφώνησε στην “ανάγκη περιορισμού των ακραίων και παράλογων περιπτώσεων” και δεσμεύτηκε ότι “θα υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση για διασφάλιση της συνάφειας στις β' αναθέσεις, όπου είναι αναγκαίο”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ