Όπως αναφέρουν μέλη της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που μίλησαν στο «Βήμα on line», τα μέλη της Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας έκαναν ένα «προφανές λάθος το οποίο δεν υπάρχει μαθηματικός στην Ελλάδα που να μη βλέπει, και μάλιστα τώρα αποσιωπούν την γκάφα επειδή η εξεταστική διαδικασία είναι επαναληπτική και αφορά λίγα παιδιά...».
Η καταγγελία είναι πρωτοφανής, καθώς ειδικά εφέτος τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων που ασχολήθηκαν με τα Μαθηματικά υπέπεσαν σε σειρά «αδικημάτων». Δύσκολα θέματα στη Γενική Παιδεία και στις Κατευθύνσεις, αντιπαιδαγωγικά διατυπωμένα (κατά τις δηλώσεις εκπροσώπων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας) και τώρα στο τελευταίο στάδιο των εξετάσεων (την επαναληπτική διαδικασία) ερωτήματα λάθος!
«Το απαράδεκτο είναι ότι το λάθος θέμα "κρέμεται" στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας σαν να μην τρέχει τίποτα» δηλώνει εξοργισμένος ο αναπληρωτής πρόεδρος της επιτροπής διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κ. Γ. Τυρλής.
«Για τις Επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, που έγιναν το Σάββατο 4 Ιουνίου 2011, στο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας έχουμε τις εξής παρατηρήσεις: Στο Θέμα Β, το ερώτημα Β5 είναι λανθασμένο» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
«Το ζητούμενο ότι η συνάρτηση f είναι γνησίως αύξουσα στο πεδίο ορισμού της δεν είναι αληθές. Η συνάρτηση f είναι γνησίως αύξουσα σε καθένα από τα δύο διαστήματα, αλλά δεν είναι γνησίως αύξουσα στο πεδίο ορισμού της συνάρτησης f» σημειώνεται.
«Προτείνουμε στο υπουργείο Παιδείας την απαλοιφή της ερώτησης Β5 και την ανακατανομή των 5 μονάδων αυτής στα υπόλοιπα τέσσερα ερωτήματα» αναφέρουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Μαθηματικής Εταιρείας.
Προβλήματα διαπιστώνουν όμως και σε άλλα σημεία της εξεταστικής διαδικασίας. «Για τις Επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις Γ΄ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, που έγιναν το Σάββατο 4 Ιουνίου 2011, στο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας έχουμε τις εξής παρατηρήσεις:
Στο θέμα Δ, το ερώτημα Δ3, είναι κακώς διατυπωμένο και με έλλειψη στα δεδομένα. Έτσι σε μια προσέγγιση της λύσης συναρτήσει του αριθμού των ατόμων που παρακολούθησαν το πρόγραμμα επιμόρφωσης προκύπτει μία εξίσωση με αγνώστους τρεις θετικούς ακέραιους, με περιορισμούς, η οποία ξεφεύγει από την εξεταζόμενη ύλη. Προτείνουμε στο υπουργείο Παιδείας την απαλοιφή της ασαφούς ερώτησης Δ3 και την ανακατανομή των τεσσάρων μονάδων αυτής στα υπόλοιπα ερωτήματα» καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ