Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Μαζική συγκέντρωση φοιτητών - Ένταση στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στην Πάτρα

Εκρηκτική είναι η ατμόσφαιρα έξω από την αίθουσα του ξενοδοχείου της Πάτρας όπου πραγματοποιείται η Σύνοδος των Πρυτάνεων. 

Δεκάδες φοιτητές έχουν συγκεντρωθεί έξω από το σημείο, φωνάζοντας συνθήματα κατά της ακολουθούμενης κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της Παιδείας, ενώ ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας βρίσκονται στο σημείο.

Μέσα στην αίθουσα, αντιπροσωπεία των φοιτητών, ζήτησε από τους Πρυτάνεις να πάρουν σαφή θέση κατά της μεταφοράς Σχολών από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, σε άλλες πόλεις της χώρας. Στη σύνοδο αναμένεται να συμμετάσχει και ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Αρβανιτόπουλος.

Πάτρα: Ξεκίνησαν οι εργασίες της Συνόδου των Πρυτάνεων


Ξεκίνησαν οι εργασίες της Συνόδου των Πρυτάνεων στις οποίες θα παραβρεθεί ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, ο οποίος θα μιλήσει στις 8 το βράδυ, αλλά και... ο Πατρινός υφυπουργός Παιδείας, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Δύο από τα βασικά ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος είναι τα οικονομικά των Πανεπιστημίων μετά τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης και του κουρέματος των καταθέσεων, μέσω του κουρέματος των ομολόγων, αλλά και το σχέδιο Αθηνά, που αποτελεί τον "Καλλικράτη" της Παιδείας.

Σε ό,τι αφορά στα θέματα που θα συζητηθούν, όπως αυτά καθορίσθηκαν από τον οικοδεσπότη Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πάτρας καθηγητή Γιώργο Παναγιωτάκη, είναι τα εξής:

Οι προτάσεις των Πανεπιστημίων για το Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»

Ο τελευταίος νόμος που αναγνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των «Κολλεγίων»

Η διαθεσιμότητα (απολύσεις) των υπαλλήλων ΙΔΑΧ

Προϋπολογισμοί και χρήση ταμειακών υπολοίπων

«Κούρεμα» των ομολόγων των Πανεπιστημίων


Μεταφορά Φοιτητικών Εστιών στα ΑΕΙ

Νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων

Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

Στάση του προέδρου της ΠΟΣΔΕΠ έναντι της Συνόδου.
attacktv.gr

Η ΔΗΜ.ΑΡ. για την προστασία των σχολικών κτηρίων


Ερώτηση των βουλευτών  ΔΗΜΑΡ Θωμά Ψύρρα και Μαρίας Ρεπούση, σχετικά με την προστασία των  σχολικών κτηρίων. 

Η Ερώτηση απευθύνεται  προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού σχετικά με «την προστασία των σχολικών κτηρίων», που καλείται να απαντήσει σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί για τη διαφύλαξη της σχολικής περιουσίας από τις διαρρήξεις και τις συνεπακόλουθες φθορές.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Η ΔΗΜΑΡ σχετικά με την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών σε ΑΕΙ

Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ σχετικά με την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών σε ΑΕΙ

Ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση έχει προκαλέσει η εισαγωγή νέων ρυθμίσεων σχετικά με τις επιβραβεύσεις των διακριθέντων αθλητών στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», με τις οποίες όχι μόνο επεκτείνονται οι υφιστάμενες προσαυξήσεις του συνόλου των μορίων που συγκεντρώνουν οι διακριθέντες αθλητές προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ της χώρας, αλλά επιπλέον καταστρατηγείται ο μηχανισμός των πανελλαδικών εξετάσεων αφού, όπως προβλέπεται στο άρθρο 38 του εν λόγω σχεδίου νόμου, ορισμένες κατηγορίες αθλητών θα μπορούν να εισάγονται τόσο στα Τ.Ε.Φ.Α.Α, όσο και σε οποιοδήποτε άλλο ΑΕΙ, με μόνο το απολυτήριο Λυκείου και εκτός των ισχυουσών διαδικασιών επιλογής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και, μάλιστα, μέχρι την ηλικία των 30 ετών.

Ο Τομέας Παιδείας και Έρευνας της Δημοκρατικής Αριστεράς θεωρεί ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ικανοποιεί με το παραπάνω την ηθική υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι στους διακριθέντες αθλητές. Η εξαίρεση των αθλητών από τις προβλεπόμενες διαγωνιστικές διαδικασίες και η περαιτέρω προσαύξηση της μοριοδότησής τους έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την προσπάθεια που καταβάλλεται αυτή την περίοδο για την οικοδόμηση ενός νέου κράτους με περισσότερη διαφάνεια, αξιοκρατία και δικαιοσύνη.

Γάλα και φρούτα θα διανεμηθούν στα σχολεία

Γάλα και φρούτα θα διανεμηθούν στους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας τους επόμενους μήνες, με βάση δυο προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και τη συνεργασία  των υπουργείων Παιδείας και Αγροτικής Ανάπτυξης.


Τις λεπτομέρειες του προγράμματος ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Κων. Αρβανιτόπουλος, στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο της Συνόδου υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο έλληνας υπουργός Παιδείας μίλησε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παρουσία αξιωματούχων της ΕΕ αλλά και επισκεπτών από την Ελλάδα που του απηύθυναν και σειρά ερωτήσεων. Ετσι, ο κ. Αρβανιτόπουλος, ανέλυσε τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις και μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται στη χώρα μας και πολλές από αυτές βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα επομένως με τον υπουργό, μελετάται η  δημιουργία «ομάδας τεχνικής βοήθειας» (task force) που θα αποτελείται από  πέντε μέλη εμπειρογνωμόνων και ειδικών που θα σπεύδουν  σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ώστε να τα συνδράμει στον κρίσιμο τομέα της οικονομικής διαχείρισης και αξιοποίησης των πόρων τους. Οπως είναι γνωστό όμως, αλλαγές  μελετά το υπουργείο Παιδείας στη γενική αλλά και στην τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας.

Από την πλευρά των ευρωπαίων αξιωματούχων αναπτύχθηκε το σύστημα τεχνολογικής εκπαίδευσης που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της ΕΕ, όπου και ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης γίνεται  μέσα σε επιχειρήσεις , παρεμφερείς   με το αντικείμενο σπουδών, ως ένα είδος πρακτικής εξάσκησης. Το θέμα αυτό άλλωστε αναμένεται να συζητηθεί στις 10 Δεκεμβρίου στην σύνοδο των υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα γίνει στο Βερολίνο.

Ωστόσο, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συζητήθηκαν αυτές τις μέρες εκτενώς τρόποι, μέθοδοι, αλλά, κυρίως, η αλλαγή νοοτροπίας με την υλοποίηση νέων καινοτόμων ιδεών , ως μία σημαντική διέξοδος, για χιλιάδες νέους αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις πολιτικές που εφαρμόζονται στη χώρα μας και πρόσθεσε ότι αυτές προχωρούν με τόλμη και χωρίς προκαταλήψεις.


Σε εξέλιξη το σχέδιο «Αθηνά»

Για το θέμα της ανώτατης εκπαίδευσης ο κ. Αρβανιτόπουλος μίλησε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην «άναρχη» ίδρυση και λειτουργία δεκάδων πανεπιστημίων και εκατοντάδων τμημάτων και σχολών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, πολλά από τα οποία αλληλεπικαλύπτονται. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πολλά τμήματα , ακόμη και ΑΕΙ, ιδρύθηκαν μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσουν τοπικές ανάγκες και όχι  με αντικειμενικά κριτήρια παιδαγωγικού και αναπτυξιακού περιεχομένου.

Η αξιοποίηση των κονδυλίων και των πόρων, αλλά και η πιο ορθολογική λειτουργία των ιδρυμάτων με ένα νέο ακαδημαϊκό χάρτη, είναι από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το υπουργείο αλλά και η χώρα μας δεδομένου ότι είναι απαραίτητη η εξοικονόμηση πόρων είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Εξήγησε ακόμη ότι το σχέδιο «Αθηνά», δηλαδή καταργήσεις, συγχωνεύσεις και μετονομασίες  σχολών ήδη έχει αρχίσει να εκτυλίσσεται. Οπως τόνισε ο υπουργός, πρωταρχικής σημασίας ζήτημα είναι η αξιοποίηση των πόρων, η διαχείριση των οικονομικών των πανεπιστημίων, η αξιοποίηση των κονδυλίων των ειδικών λογαριασμών κλπ. Για όλα αυτά τα Πανεπιστήμια θα έχουν στο πλευρό τους την πενταμελή επιτροπή των εμπειρογνωμόνων που θα  δώσει την τεχνογνωσία και τη βοήθεια που θα χρειάζεται κάθε  ίδρυμα.

Ακόμη, τόνισε ότι το «Αθηνά» θα ολοκληρωθεί σύντομα, ώστε το νέο μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι στις πανελλαδικές εξετάσεις την επόμενη χρονιά, να συμπεριλαμβάνει όλες τις αλλαγές. Στο πλαίσιο αυτό ως τον Φεβρουάριο θα έχουν ανακοινωθεί οι τελικές αποφάσεις για τις  συγχωνεύσεις των σχολών. «Στόχος μας είναι» δήλωσε ο Κ. Αρβανιτόπουλος, «να συνδεθούν τα γνωστικά αντικείμενα των ιδρυμάτων με τους  αναπτυξιακούς τομείς κάθε περιφέρειας».

Αυτό  ακριβώς το σημείο είναι και το σημαντικότερο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη. Η τεχνολογική εξειδίκευση είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα σήμερα για πολλές χώρες, όπως η Ελλάδα που υστερούν στην ανάπτυξη αυτού του τομέα, είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Παιδείας όμως αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. «Αγωνιζόμαστε για ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς»  συμπλήρωσε. Αναφέρθηκε δε και στο σύστημα διορισμών και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών που αλλάζει, έτσι ώστε να επαρκούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες των σχολείων χωρίς να υπάρχουν κενά η υπερκαλύψεις γνωστικών αντικειμένων.

Τέλος,  ο υπουργός εξήγησε ότι σε νομοσχέδιο θα περιληφθεί τροπολογία με την οποία θα επιτρέπονται κατ΄ εξαίρεση για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά, οι μετεγγραφές παιδιών οικογενειών με οικονομικά προβλήματα και δύο παιδιά φοιτητές σε ΑΕΙ μακριά από την οικογενειακή εστία. Οικονομική προϋπόθεση για να γίνει δεκτή η μετεγγραφή είναι οικογένεια να έχει κάθε μέλος της κατά κεφαλήν εισόδημα έως 7.000 ευρύ ετησίως, ενώ ο αριθμός των μετεγγραφών που θα επιτραπεί δεν θα ξεπερνά το 10% κάθε σχολής. 
 

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012

Ο Αντιμικροβιακός χαλκός συμβάλλει στην καλύτερη υγεία των μαθητών

Σε επιστημονική έρευνα που διεξήχθη από το Μικροβιολογικό εργαστήριο του Αρεταίειου Νοσοκομείου του Πανεπιστημίου Αθηνών διαπιστώθηκε ότι η εφαρμογή του αντιμικροβιακού χαλκού σε προκαθορισμένες επιφάνειες, σε πέντε σχολικές μονάδες βασικής εκπαίδευσης του Αρσακείου, συνέβαλε, στην καλύτερη υγεία των μαθητών μειώνοντας τα συμβάντα λοιμώξεων και ιώσεων, λόγω της μείωσης του μικροβιακού φορτίου σε αυτές. Αυτό ήταν το γενικό συμπέρασμα της ερευνητικής μελέτης (Φάση 2 της έρευνας ) που ολοκληρώθηκε στη σχολική περίοδο 2011 – 2012.

Η φάση 1 της έρευνας (σχολική περίοδο 2010 – 2011) διαπίστωσε ότι 'ο αριθμός των μικροβίων που απομονώθηκε στις αντίστοιχες επιφάνειες πριν την επιχάλκωση ήταν πολλαπλάσιος των μικροβίων που απομονώθηκαν μετά την επιχάλκωση', καταλήγοντας ότι η μείωση της μικροβιακής χλωρίδας στις επιλεγμένες επιφάνειες – αντικείμενα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η καταγραφή του ποσοστού νοσηρότητας για την περίοδο 2011 – 2012 (μετά την εφαρμογή του αντιμικροβιακού χαλκού Cu+) στις υπό έρευνα σχολικές μονάδες ήταν 37,46 % στο σχολικό πληθυσμό των τεσσάρων Δημοτικών του Τοσίτσειου Εκάλης και 34,55% στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού (μέσος όρος Μ.Ο. 36,01%).

Η σημαντική μείωση των παθογόνων μικροβιακών στελεχών και των ιών μετά την εφαρμογή του αντιμικροβιακού χαλκού, όπως αυτό καταγράφηκε στη φάση 1, επηρέασε την εμφάνιση των λοιμώξεων του αναπνευστικού και γαστρεντερικού συστήματος, μικροβιακής και ιογενούς αιτιολογίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της πανδημικής γρίπης, το ποσοστό νοσηρότητας της παιδικής ηλικίας του γενικού πληθυσμού (εργαστηριακά επιβεβαιωμένων δειγμάτων) ανήλθε στο 51% με χαρακτηριστική αύξηση στις ηλικίες 10-14 και 15-19 ετών.

Κατά την περίοδο δε που έγινε η μελέτη (από την εβδομάδα 40/2011 έως και την εβδομάδα 20/2012) στην κοινότητα η γρίπη καταγράφηκε από τα Εργαστήρια Αναφοράς Γρίπης σε ποσοστό νοσηρότητας 47,6%. (Συνοπτική ετήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης της γρίπης για την περίοδο 2011-2012 ΚΕΕΛΠΝΟ).

Στο πλαίσιο της παρακολούθησης των μαθημάτων, η μείωση του αριθμού των απουσιών ήταν σαφώς αισθητή στους γονείς, άλλα και στο διδακτικό προσωπικό και είχε σαν αποτέλεσμα την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών.

Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν κράματα αντιμικροβιακού χαλκού (Cu63%-Zn37%) για την αντικατάσταση και κάλυψη συγκεκριμένων επιφανειών, όπως χειρολαβές θυρών, κιγκλιδωμάτων και επιφάνειες ώθησης, σε πέντε σχολικές μονάδες βασικής εκπαίδευσης του Αρσακείου Εκάλης και Ψυχικού αντίστοιχα. Η καταγραφή της μικροβιακής χλωρίδας και του ιϊκού φορτίου έγινε σε δύο φάσεις. Πριν την επιχάλκωση και μετά από αυτήν. Τα δείγματα που ελήφθησαν από τις επιφάνειες, καλλιεργήθηκαν σε κατάλληλα-εκλεκτικά θρεπτικά υλικά, για την ανάπτυξη μικροβίων και με μοριακές τεχνικές για την απομόνωση ιών.

Με τα πρόσφατα αυτά αποτελέσματα, τα οποία συμβάλλουν στην πληθώρα επιστημονικών στοιχείων που ήδη υπάρχουν, η εγκατάσταση του αντιμικροβιακού χαλκού γίνεται σε όλο και περισσότερες επιφάνειες παγκοσμίως.

Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες εφαρμογές στην Ελλάδα είναι η εγκατάσταση αντιμικροβιακού χαλκού Cu+, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου 'Αττικό', την Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του Πειραϊκού Θεραπευτηρίου στον Πειραιά και την Β΄ Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ) του Νοσοκομείου 'ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ'.

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

8ος Διαγωνισμός για Πρωτοπόρους Εκπαιδευτικούς από τη Microsoft Ελλάς

Image representing Microsoft as depicted in Cr...
Image via CrunchBase
Στο επίκεντρο η ανάδειξη καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων που αξιοποιούν την τεχνολογία

Για 8η συνεχή χρονιά διοργανώνεται από τη Microsoft Ελλάς ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, ο οποίος εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία «Συνεργάτες στη Μάθηση» που έχει αναπτύξει η εταιρία για την προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Βασικός στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη Ελλήνων εκπαιδευτικών που έχουν αναπτύξει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Μέσα από το διαγωνισμό επιτυγχάνεται επίσης η προώθηση και η ανταλλαγή βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η δημιουργία κοινοτήτων εκπαιδευτικών, πάντα μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών.

Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αναπτύξει εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού όπως τα Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.λπ.

Οι συμμετοχές των εκπαιδευτικών θα αξιολογηθούν βάσει διαφόρων κριτηρίων, όπως η πρωτοτυπία και η ευρηματικότητα, τόσο σε επίπεδο επιλογής θέματος, όσο και σε επίπεδο τεχνικών/τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν, η διαθεματικότητα, η εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας, η συμμετοχή των μαθητών στην όλη διαδικασία, καθώς και η αποτελεσματικότητα της μεθόδου διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου που επιλέχθηκε.

Από τις συμμετοχές στον ελληνικό διαγωνισμό, θα βραβευτούν τρεις, ενώ η συμμετοχή που θα λάβει την πρώτη θέση θα κερδίσει το δικαίωμα συμμετοχής στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο, όπου και αναδεικνύονται οι πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί σε διεθνές επίπεδο. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου Φόρουμ, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες, πρακτικές και ιδέες με συναδέλφους τους από όλο τον κόσμο, να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες, αλλά και να ενημερωθούν για τις τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Σημειώνεται ότι κάθε συμμετοχή θα εκπροσωπείται από έναν εκπαιδευτικό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι o συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι πολύ δημοφιλής στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, συγκεντρώνοντας τα τελευταία χρόνια μεγάλο αριθμό συμμετοχών. Η Ελλάδα από το 2004 μέχρι σήμερα έχει κερδίσει 6 Πανευρωπαϊκές Διακρίσεις με πιο πρόσφατο παράδειγμα την περσινή διάκριση του εκπαιδευτικού Δημήτρη Ράμμου από το 26ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση Mathisi@microsoft.com προκειμένου να λάβουν ενημερωτικό υλικό για τον διαγωνισμό, καθώς και δωρεάν εκπαιδευτικά εργαλεία ή να ακολουθήσουν τις οδηγίες υποβολής της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας στο Παγκόσμιο Δίκτυο Συνεργάτες στην Μάθηση, τις οποίες θα βρουν στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού www.partnersinlearning.gr.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το διαγωνισμό είναι η Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013.
Χορηγός επικοινωνίας του διαγωνισμού είναι η εκπαιδευτική πύλη esos.gr
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

ΟΛΜΕ: "Συνέχεια της χούντας η Χρυσή Αυγή"

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) με σημερινή της διακήρυξη της για τον εορτασμό του Πολυτεχνείου, κάνει ειδική αναφορά στη δράση της Χρυσής Αυγής.

Χαρακτηριστικά επισημαίνεται πως: «Σε αυτή την περίοδο, κρίσης και εξαθλίωσης, η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει μια ακόμα απειλή: Η φασιστική συμμορία που γέννησε και επέβαλε τη δικτατορία στη χώρα, βρίσκει τη συνέχειά της σήμερα σε ένα θλιβερό μόρφωμα υμνητών και συνεχιστών της, τη "Χρυσή Αυγή", που εκμεταλλεύεται την τραγική συγκυρία για να υπονομεύσει κάθε έννοια δημοκρατίας, ισότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης».

Η κοινωνική δικαιοσύνη που διεκδίκησε η εξεγερμένη νεολαία στο Πολυτεχνείο εξακολουθεί να είναι μακρινό όνειρο. Η θυσία των αγωνιστών του Πολυτεχνείου δεν θα πάει χαμένη».

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Προσλήψεις 138 αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου κλάδων ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04 και ΠΕ04.05, ανακοίνωσε... το υπουργείο Παιδείας για τα σχολεία Γενικής Παιδείας και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στους προϊστάμενους των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 μέχρι και Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012.

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Η ΔΗΜΑΡ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ο Τομέας Παιδείας και Έρευνας της Δημοκρατικής Αριστεράς, σταθερά υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, πρόκειται να συγκληθεί άμεσα για να τοποθετηθεί αναφορικά με το πόρισμα της ομάδας εργασίας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας.

Επισημαίνουμε ωστόσο το κενό ενημέρωσης της ΔΗΜΑΡ από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, σε σχέση μάλιστα με ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.

Ερώτηση βουλευτών ΔΗΜΑΡ για την προστασία των σχολικών κτηρίων

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, Θωμάς Ψύρρας και Μαρία Ρεπούση, κατέθεσαν ερώτηση  προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού σχετικά με «την προστασία των σχολικών κτηρίων».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Εδώ και αρκετά χρόνια γινόμαστε μάρτυρες επανειλημμένων και, σε μερικές περιπτώσεις, εκτεταμένων φθορών σχολικών κτηρίων. Τις πιο πολλές φορές το φαινόμενο αυτό συνδέεται με τις καταλήψεις των σχολείων. Συνήθως, όταν οι μαθητές αποχωρούν και τα σχολεία μένουν αφύλακτα δέχονται την επίσκεψη εξωσχολικών παραγόντων που τα λεηλατούν και τα καταστρέφουν. Επιπλέον, διαρρήξεις και κλοπές με σκοπό την αφαίρεση ή κάψιμο εγγράφων παρατηρούνται και σε άλλες περιόδους άσχετες με τις καταλήψεις.

Χωρίς αμφιβολία, η κατάσταση αυτή δε μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Πέρα από το προφανές οικονομικό κόστος της αποκατάστασης των ζημιών, πρέπει να συνυπολογίσουμε την απώλεια ωρών διδασκαλίας και τη δυσλειτουργία των σχολικών μονάδων από την αφαίρεση εγγράφων (απουσιολόγια, διαγωνίσματα, κλπ). Για όλους αυτούς τους λόγους, η φύλαξη των σχολείων κρίνεται απολύτως αναγκαία.

Ωστόσο, η χρήση ηλεκτρονικών μέσων, όπως κάμερες, προκαλούν προβλήματα στη σχολική κοινότητα σαν εκείνα που δημιουργήθηκαν τον Οκτώβριο στο Γυμνάσιο και το Λύκειο Ελασσόνας. Η παρουσία φύλακα κατά τις ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί, θα μπορούσε να είναι μια λύση. Μάλιστα, οι καταργήσεις φορέων και οργανισμών του Δημοσίου παρέχει αυτή τη δυνατότητα αφού κάποιοι υπάλληλοι θα μπορούσαν να μεταταχθούν ως φύλακες μεμονωμένων σχολείων ή ακόμη και σχολικών συγκροτημάτων. Μια άλλη λύση θα μπορούσε να είναι η εγκατάσταση συστημάτων συναγερμού και ανίχνευσης κίνησης.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω,
Ερωτάται o κ. Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για τη διαφύλαξη της σχολικής περιουσίας από τις διαρρήξεις και τις συνεπακόλουθες φθορές;


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Θωμάς Ψύρρας
Μαρία Ρεπούση

Πανεπιστήμιο Στερεάς: «Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας 2012»

Η «Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΚΕ) Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας» διοργανώνει στο Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική την «Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας 2012» από τις 20 έως 23 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη παγκοσμίως ετήσια γιορτή για νέους επιχειρηματίες.

Έλαβε τέλος η κατάληψη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Έληξε πριν λίγο η κατάληψη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου από την Δευτέρα, οι φοιτητές είχαν αποκλείσει το κτίριο που στεγάζει το κεντρικό σύστημα του δικτύου υπολογιστών, προκειμένου να εμποδίσουν την ψηφοφορία για την εκλογή του νέου Συμβουλίου Διοίκησης του Ιδρύματος.

Ωστόσο εφόσον εξασφαλίστηκε να μπορούν να ψηφίζουν από μακριά οι εκλέκτορες, οι φοιτητές αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν, ενώ η ψηφοφορία συνεχίζεται πλέον κανονικά και σήμερα ή αύριο θα εκλεγούν τα εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου του.

Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη παρενέβη και εισαγγελέας, προκειμένου να ερευνηθεί εάν έχουν διαπραχθεί αδικήματα κατά την διάρκεια της κατάληψης.

Πηγή: | iefimerida.gr

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

Κινητά εργαστήρια πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία

Με λάπτοπ και εξοπλισμό θα προμηθευτούν 1.138 δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα μέσω του υπουργείου Παιδείας.

Πρόκειται για κινητά εργαστήρια πληροφορικής, μεμονωμένους φορητούς Η/Υ, εγκατάσταση δικτυακού εξοπλισμού και δομημένης καλωδίωσης στις αίθουσες των δημοτικών σχολείων που περιλαμβάνονται στο έργο για εγκατάσταση λειτουργικών συστημάτων και λογισμικών.

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Ρεπούση: Να στηριχθεί η λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού κατέθεσε η βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. κ. Μαρία Ρεπούση και αναφέρεται στην  ανάγκη υποστήριξης της λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχεις ως εξής:

"Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, με την υιοθέτηση του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α΄, 24.05.2011) καθορίστηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, η εφαρμογή του ανωτέρω νόμου δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, είτε γιατί ορισμένες από τις διατάξεις του δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί – όπως, λ.χ. η καταβολή ειδικού επιδόματος στους εκπαιδευτικούς –, είτε γιατί δεν έχουν προωθηθεί μέχρι στιγμής οι απαραίτητες συμπληρωματικές ρυθμίσεις που θα στήριζαν διοικητικά το έργο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Επιπλέον, μία από τις ρυθμίσεις του συγκεκριμένου νόμου, η οποία αφορούσε στην τροποποίηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου (άρθρο 48, παρ. 7), έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων αυτών αφού η κατά περίπου 40% αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών έχει δυσχεράνει την επαρκή εκτέλεση των πολλαπλών καθηκόντων τους.

Επίσης, παρατηρήθηκε μεγάλη καθυστέρηση ως προς την έκδοση εγκυκλίου αναφορικά με τον ορισμό των πρόσθετων μορίων και των προϋποθέσεων χορήγησής τους στους διευθυντές, υποδιευθυντές και λοιπούς εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για την πλήρωση των θέσεων στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης μετά από επιτυχή αξιολόγηση όπως προβλέπει ο Νόμος 4072/2012 (ΦΕΚ 86 Α), αφού η συγκεκριμένη εγκύκλιος ανακοινώθηκε μόλις στις 25 /10/2012, ενώ δεν έχει ακόμη οριστεί νέος πρόεδρος στη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Λαμβάνοντας υπόψη:

-τις αυξημένες υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων σχολείων, αφού στο εκπαιδευτικό έργο τους συμπεριλαμβάνονται επιπρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην προαγωγή της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας, όπως η λειτουργία ομίλων και τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και η σύνδεση με τα ΑΕΙ και άλλους φορείς (με δράσεις που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την πραγματοποίηση δειγματικών διδασκαλιών, την πρακτική άσκηση φοιτητών, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, τον θεσμό του μέντορα, κτλ.) και

-την ανάγκη διευκόλυνσης και έμπρακτης υποστήριξης του δύσκολου και απαιτητικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων τα οποία συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν παιδείας υψηλής ποιότητας,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Με ποιους τρόπους σχεδιάζει να παρέμβει προκειμένου να διασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α΄, 24.05.2011) ούτως ώστε τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα;

2.Αντιμετωπίζει θετικά το ενδεχόμενο συνυπολογισμού των επιπρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (“σταθμισμένο ωράριο”); Εάν ναι, προτίθεται να προχωρήσει άμεσα στην έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, δεδομένου ότι στον νόμο 3966/2011 προβλέπεται η δυνατότητα τροποποίησης του διδακτικού ωραρίου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (άρθρο 48, παρ. 7); Να σημειωθεί ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ορισθεί το ακριβές διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών διότι συνδέεται άμεσα με την πρόσφατα εκδοθείσα εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 132732/Δ1, 25.10.12) με την οποία προχωράει μεν η αξιολόγηση, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί ακόμη ο αριθμός των θέσεων επί θητεία για τις οποίες θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων.

3.Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η πλήρωση των λειτουργικών κενών των σχολείων – συμπεριλαμβανομένης και της διοικητικής τους στελέχωσης – καθώς και η τοποθέτηση νέου προέδρου στη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων;

4.Πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται η διάταξη του νόμου 3966/2011 (άρθρο 44, παρ. 5) η οποία ορίζει την διεξαγωγή εξετάσεων ή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων;"

Η ερωτώσα βουλευτής

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...